GÜNÜBİRLİK TUR SATIŞ SÖZLEŞMESİ
Taraflar:
İşbu Günübirlik Tur Satış Sözleşmesi (“Sözleşme”), aşağıda belirtilen taraflar arasında akdedilmiştir:
Tur Organizasyonu Sağlayan Firma:
Firma Adı: Alpkur Turizm Organizasyon Eğitim Reklam İnşaat San. ve Tic. Ltd. Şti. (TATİL TRENİ TURİZM)
Adres: İhsaniye Mah. Abdülezelpaşa Cad. Kule Apt. No:15/1 Selçuklu/KONYA
Telefon: [Firma Telefon Numarası]
E-posta: [Firma E-posta Adresi]
(Tarafımızdan sunulacak tur hizmetlerini sağlayan taraf "Acente" olarak anılacaktır.)
Müşteri:
Adı, Soyadı: [Müşterinin Adı ve Soyadı]
T.C. Kimlik No: [Müşterinin TC Kimlik Numarası]
Adres: [Müşterinin Adresi]
Telefon: [Müşterinin Telefon Numarası]
E-posta: [Müşterinin E-posta Adresi]
(Tur hizmeti alacak gerçek kişi "Müşteri" olarak anılacaktır.)
1. Sözleşmenin Konusu
İşbu sözleşme, Müşterinin, Acente tarafından düzenlenen [Tur Paketi Adı] günübirlik turunun satışına ilişkin hüküm ve koşulları düzenlemektedir. Paket tur, [Tarih] tarihinde yapılacak olup, Müşteri’nin tur hizmeti almasını sağlayacaktır.
2. Günübirlik Tur İçeriği ve Hizmetler
Acente, Müşteriye günübirlik tur kapsamında aşağıdaki hizmetleri sağlayacaktır:
- Ulaşım: [Ulaşım şekli (uçak, otobüs vb.) ve güzergah bilgisi]
- Rehberlik Hizmeti: [Rehberlik hizmetinin sağlanıp sağlanmadığı belirtilecek]
- Yemek: [Yemek düzeni (tam pansiyon, yarım pansiyon, kahvaltı vb.)]
- Ekstra Hizmetler: [Dahil olan ekstra hizmetler, geziler veya turlar belirtilecek]
- Acente ile müşteri arasında yapılan iş bu sözleşme uyarınca, acente işbu sözleşmenin mütemmim cüzü ve ayrılmaz bir parçası olduğu her iki tarafça kabul edilmiş işbu sözleşmeye özgülenmiş ve bu sözleşmenin ayrılmaz parçası olan tur programının toplam bedeli ile belirtilen hizmetleri sağlamayı, Müşteri ise işbu sözleşmede ve eki olan programda yazılı belirtilen yükümlülükleri yerine getirmeyi kabul, beyan ve taahhüt etmiştir. Sözleşme ve tur programında yer alan özel fiyat koşulları, özel şartlar ve taahhütleri de içeren program ve katılım formları, bir anlamda bu sözleşmenin tamamlayıcı ve ayrılmaz parçası olması nedeniyle bu form ve tur programında yazılı tüm şartların ve içeriklerinin işbu ana sözleşmeye atıfta bulunduğu ana sözleşmenin kurallarının geçerliliği taraflarca kabul edilmiştir. Ayrıntılı gezi programında taraflarca bir değişiklik her iki tarafın rıza ve muvafakatiyle evvelce bildirilmesi suretiyle yapılabilir. Acente tarafından verilecek hizmetin temel özellikleri, turun hareket, dönüş tarih ve saatleri dâhil turun süresi ile tur sırasındaki duraklama yerleri, nakil ve transfer bağlantıları dâhil tur ve gezi güzergâhları ulaşım araçları, yemek öğün sayısı, varsa rehber ve tura dâhil diğer hizmetlere ilişkin bilgiler, müşteri tarafından ayrıca imzalanan gezi programında verilmekte ve bu program dâhilinde hizmet almayı şimdiden kabul ve taahhüt etmiştir. Bu cümle ile müşteri, işbu sözleşme ve eklerinin ilgili mevzuat uyarınca bir günübirlik tur sözleşmesi olduğunu kabul ve taahhüt eder.
3. Genel Koşullar
- Sözlü veya yazılı olarak teyidi alınan bir başvuru, ayrıntılı gezi programında belirtilen ön ödemenin zamanında acente tarafından belirtilen bankaya veya bildirilen şekilde nakden veya kredi kartıyla acentenin kendisine ödemenin yapılması ve işbu sözleşmenin müşteri tarafından yazılı veya elektronik ortamda imzalanması, onaylanması ve/veya kabulü ile kesinlik kazanır ve tüm şartları ile yürürlüğe girer.
- Birden çok kişi veya bir grup adına rezervasyon yaptıran müşteri, bu sözleşmenin ayrılmaz parçası olan ve ekte yer alan ayrıntılı gezi programını ve işbu sözleşme koşullarını aynı grup içerisinde bulunan, diğer müşteri ve grup üyelerine ayrıntılı bir şekilde bildirip, bu sözleşme ve eklerinin her bir müşteri için geçerli olduğunu beyan etmekle yükümlüdür. Sözleşmenin bu yükümlülük ile geçerlilik kazanacağı taraflarca kabul ve taahhüt edilmiştir.
- Sözleşmede imzası bulunmayan ancak sözleşmeye konu geziye katılan müşteri/ler, kendi adlarına kayıt yaptırmakla görevlendirdikleri müşteri/lerin bu sözleşmeyi imzalaması ile sözleşme hükümlerini kabul ve taahhüt etmiş sayılırlar. Bu geziye katılan müşterilar, sözleşmeyi imzalamış olmasalar dahi taraflar arasında geçerli olacak bu sözleşme şartlarını Tatil Treni Turizm Gezi Programı (Broşürü), Tatil Treni Turizm İnternet sitesi ve ilanlar nedeni ile öğrenmiş geziye bu sözleşme şartlarında katılmayı kabul etmişlerdir. Bu nedenden dolayı müşterilerin turu iptal veya erteleme hakkı yoktur.
4. Günübirlik Tur Bedeli ve Ödeme Şartları
- Tur Bedeli: [Tur bedeli toplamı ve ödeme detayları belirtilecek, örneğin: kişi başı 1500 TL]
- Ödeme Planı:
- Peşin ödeme: [Peşin ödeme oranı ve tutarı]
- Taksitli ödeme: [Taksitli ödeme şartları ve miktarları (varsa)]
- Ödeme Yöntemi: [Kredi kartı, banka havalesi vb.]
- Ödeme, Acente tarafından belirtilen hesap bilgilerine yapılacaktır. Müşteri, belirtilen ödeme planına uygun şekilde ödeme yapmayı kabul eder.
- Acente, ödemenin bildirilen şekilde ve tarihte yapılmaması halinde başvuruyu koşulsuz olarak ve herhangi bir neden gösterme zorunluluğu olmadan tek taraflı olarak iptal etme hakkını saklı tutar. Bu taktirde acentenin yazılı veya sözlü bildirim veya beyanda bulunma ön koşulu yoktur.
5. Fesih ve Değişiklik Koşulları
- Müşterinin Feshi Durumunda:
Müşteri ile günübirlik tur anlaşması yapıldıktan sonra müşteri tarafından işbu anlaşma ancak acenteye yazılı bildirim yapılmak suretiyle fesih edilebilir. Müşterinin tek taraflı feshi halinde;
- Tur tarihinden 30 gün öncesine kadar müşteri tarafından yapılan fesihlerde müşteriden tur ücretinin %10’u oranında ücret kesintisi yapılır.
- Tur tarihinden 15-30 gün öncesine kadar müşteri tarafından yapılan fesihlerde müşteriden tur ücretinin %50’si oranında ücret kesintisi yapılır.
- Tur tarihinden 15 gün ve daha kısa bir süre kala yapılan fesihlerde müşteri tur ücretinin tamamını ödemekle yükümlüdür.
- Müşteri, iptal durumunda tur bedelini yukarıdaki koşullarda acenteye ödemeyi kabul ve taahhüt eder. Aksi taktirde işleyecek yasal faiz ve gecikmeden doğacak her türlü zarar ve ziyanı acente, talep hakkını saklı tutar.
- Acentenin İptali Durumunda:
Acente, gerekli gördüğü durumlarda müşteriden onay almaksızın ancak müşteriye bildirmek koşuluyla gezi başlangıç tarihine; yurt içi gezilerde 7 gün, yurt dışı gezilerde 14 gün kala ya da daha öncesinde herhangi bir geziyi iptal edebilir. Bu gibi iptallerde müşteriye ödemiş olduğu tutar aynen iade edilecektir. Ancak bu iptalden dolayı müşterinin acente nezdinde herhangi bir maddi veya manevi tazminat talep hakkı bulunmadığını bu tür tazminat taleplerinden feragat ettiğini müşteri kabul ve taahhüt eder.
- Değişiklik Durumu:
- Eğer Müşteri, tur tarihini veya içeriğini değiştirmek isterse, değişiklik talepleri en az 14 gün önceden yapılmalıdır. Yapılacak değişikliklerin tutarına göre müşteriden ek ücretler talep edilebilir.
- Müşteri, ayrıntılı gezi programında belirtilen özel koşullar hariç satın aldığı turu seyahatin başlamasından 21 gün öncesine kadar acentenin onayı ile istediği kişiye devir edebilir. Devir alan, bakiyeden ve devir sebebiyle doğan masraftan devir edenle birlikte müştereken ve müteselsilen sorumludur. Satış sözleşmesinde imzası olmasa bile devir alan, halefiyet kuralı gereği işbu satış sözleşmesinden sorumlu olup, devir alan şahsın kendisinden kaynaklanan sebeplerle geziye çıkamaması halinde veya herhangi bir sebeple katılamaması halinde iade talep hakkı yoktur.
6. Tarafların Sorumlulukları
- Müşteri seyahate katılabilmek için gerekli belgeleri (kimlik, pasaport, sağlık sigortası vb.) acenteye teslim etmekle yükümlüdür. Belgelerin eksikliği sebebiyle doğabilecek zararlar ve iptallerde kusur tazmin yükümlülüğü müşteriye aittir.
- Müşteri, sağlık durumu itibariyle turu yapmaya uygun olduğuna dair beyan verir. Herhangi bir sağlık sorunu olması durumunda Acentene bildirilmesi gerekmektedir. Müşteri, kendi sağlık problemlerinin (Tansiyon, kalp, astım, yüksek irtifa sorunları vb.) yaratacağı sonuçlardan acenteyi sorumlu tutmayacağını kabul ve taahhüt eder.
- Müşteri gezinin başlangıç noktasına gelişlerindeki ulaşım araçlarından (Uçak, tren, gemi, otobüs, özel araç gibi.) doğabilecek gecikme veya benzeri bir nedenden (Ulaşım araçlarında yer bulamama veya trafik sıkışıklığı gibi) buluşma yerine geç kalma, turu kaçırma durumlarında kendi sorumluluğunda olan bu konulardan acenteyi sorumlu tutamaz, herhangi bir hak iddiasında veya tazminat talebinde bulunamaz. Müşterinın acente tarafından bildirilen saatte ilgili hareket noktasında havaalanında, gar liman ve otogarda veya buluşma noktasında hazır olmaması halinde oluşabilecek gecikme veya yetişememe durumlarında bilet açığa alınmaz ve gezi ücreti hiçbir şekilde iade edilmez.Acente aracılığıyla ile konsolosluklara vize başvurusu yapıldığında müşteri acentenin sadece aracı bir kurum olduğunu kabul eder. Vizenin müşteriya verilmemesi durumunda acentenin hiçbir sorumluluğu ve yükümlülüğü olmadığını da müşteri kabul eder. Vizenin reddi dolayısıyla işbu sözleşmeden doğabilecek maddi zararlardan acente sorumlu tutulamaz.
- Müşterinin nüfus cüzdanı, pasaport, gümrük belgeleri, bilet, aşı vb. noksanlığı, ebeveynden gelen geçersiz pasaporta sahip olması, çocukları için yurt dışı çıkış muvafakatnamesi olmaması, uçaklarda seyahat edemez raporuna sahip olunması, pasaportunda yeterli boş sayfa veya yeterli süre olmaması gibi sebeplerle geziye çıkamaması ya da adli merciler veya idari merciler, kolluk kuvvetleri tarafından yurt dışına çıkışının yasaklanması veya engellenmesi, bir havalimanında tutulması gezi sırasında tutuklanması veya gözaltına alınması durumunda müşteri, acenteden herhangi bir geri ödeme, iade veya tazminat talebinde bulunamaz.
- Müşterinin şikâyetçi olduğu hususları hizmetin ifası sırasında yazılı olarak acente yetkilisine bildirmesi, iyi niyetli tüketicinin özen borcudur. Müşterinın şikâyetçi olduğu halde hizmeti sonuna kadar kullanması, şikâyetçi olduğu hususlar ile ilgili ikame hizmet veya ücret iadesi gibi tazminat haklarını ortadan kaldırır. Gezinin sona ermesinden sonra acente tarafından dağıtılabilecek veya sunulabilecek herhangi bir anket veya geri bildirim formunda dile getirilen şikâyetler, bu madde kapsamında değerlendirilmez ve müşteriya herhangi bir talep hakkı vermez.
- Bagajın hasara uğraması, bagaj kaybı gibi durumlarda acente sorumlu olmayıp, sorunun çözümü için elinden geleni yapacaktır. Müşteri sorumlu olarak ilgili ulaşım veya sigorta şirketini muhatap alacaktır. Bagaj ve içeriği ile ilgili her türlü sorumluluk, müşteriya aittir. Bagajların ya da el çantalarının içinde bırakılacak fotoğraf makinesi, cep telefonu bilgisayar, kıymetli evrak, ziynet eşyası para kaybından veya hasarından acente sorumlu tutulamaz.
7. Tur Programında Değişiklik Yapılması Hakkı
- Acente, tur programında zorunlu durumlar (hava durumu, yol koşulları vb.) nedeniyle değişiklik yapma hakkına sahiptir. Bu durumda, değişiklikler hakkında Müşteri önceden bilgilendirilecektir.
- Acente, müşteriye önceden haber vererek ve aynı standartlara bağlı kalmak koşuluyla havayolunu, aktarma noktalarını, veya hareket saatlerini değiştirme hakkına sahip olup, bu gibi durumlarda müşterinin iptal ve/veya iade isteme hakkının bulunmadığı taraflarca kabul edilmiştir.
- Acente ile ulaşım araçları (otobüs, minibüs, midibüs, arazi araçları, kiralık araçlar, tren, vapur, gemi, uçak, helikopter, balon.) arasında yapılan anlaşmaların aksine bu araçların gecikmelerinden, arızalanmalarından, kaza yapmalarından, sürücülerinin şahsi kusurlarından kaynaklanacak her türlü olumsuzluğun sonuçlarından acente sorumlu tutulamaz. Bu anlamda acenteye maddi ve manevi bir sorumluluk yüklenemez. Uçak, tren ve vapur saatlerinde oluşması muhtemel sefer iptal ve gecikmeler ile rötarlardan, teknik aksaklıklardan dolayı muhtemel gecikmelerden dolayı doğabilecek zarar ve ziyandan acente kesinlikle sorumlu tutulamaz. Bu durumda müşterinin yegâne muhatabı, ulaşım şirketi ile ulaşım araçlarının sahipleridir. Müşteri, 28.9.1995 tarihinde yeniden düzenlenen Varşova Konvansiyonu hükümleri ve uluslararası havacılık kuralları çerçevesinde havayolu şirketleri tarafından uçuşlarda her türlü değişiklik ve düzenlemelerin yapılabileceğini buna itiraz etmeyeceğini şimdiden kabul ve taahhüt etmiştir.
8. Sigorta ve Güvenlik
Müşteri, tura katılım öncesinde seyahat sağlık sigortası yaptırmayı kabul eder. Sigorta poliçesinin temin edilmesi, Müşterinin sorumluluğundadır.
9. Mücbir Sebepler
Doğal afetler (deprem, sel, yangın heyelan, lav ve yanardağ püskürmesi…) olağanüstü haller (sıkıyönetim, sokağa çıkma yasağı, terör, otel, havaalanı baskını, uçak ele geçme, savaş, iç kargaşa ayaklanma, isyan ve sair hareketler) halk hareketleri (grev, miting, yürüyüş, yol kapatma...) devletlerarası gerginlik, diplomatik kısıtlamalar, sağlık sorunları, (salgın hastalıklar, karantina), hava muhalefeti (kar yağışı, tipi, sis, fırtına, yıldırım...) gümrük rejimi değişiklikleri, ulaşım sektöründeki genel kısıtlamalar ile havayolu, tren veya deniz yolu ile karayollarında ulaşım firmalarından herhangi birinin iflası veya tasfiyesi gibi özel kısıtlamalar, bunlar dâhil ama bunlarla sınırlı olmamak üzere herhangi bir sebepten doğrudan veya dolaylı olarak acentenin kusuru bulunmayan veya öngörülmesi mümkün olmayan her türlü olumsuzluğun yaratacağı sonuçlardan doğan hiçbir zarar veya ziyandan acente sorumlu tutulamaz. Kısaca acenteye atfı kabil bir kusurun olmaması halinde herhangi bir bedel ödemek zorunluluğu yoktur. Bu durumda acente, yükümlülüklerini ifa edememesinden veya noksan ifasından veyahut ifasındaki aksaklıklardan sorumlu tutulamaz. Müşteri bu durumlarda acenteden maddi, manevi herhangi bir talepte bulunmayacağını, bu taleplerinden feragat eylediğini şimdiden kabul ve taahhüt eder. Turun iptaline kadar acente tarafından yapılmış giderler kesildikten sonra kalan, müşteriye iade edilir.
10. Yasal Haklar ve İtirazlar
- Bu sözleşmede yazılı olmayan hususlarda 1618 SY, 4077 SY, 4288 SY, 2634 SY, IATA, IHA, UFTAA Konvansiyon hükümleri, Sivil Havacılık Kanunu, BK, TTK, Türkiye’nin dahil olduğu Uluslararası sözleşmeler ve bunlara bağlı olarak çıkartılmış tüzük, yönetmelik, genelge ve tebliğler ile Uluslararası kabul gören Frankfurter Tabelle’nin Türkiye’deki tatbik bulunan TÜRSAB Kütahya Çizelgesi hükümleri tatbik olunacaktır.
- Müşteri, sözleşmeden doğan haklarını kullanmadan önce Acentene başvuracaktır. Taraflar arasında doğabilecek ihtilaflarda, Konya Mahkemeleri ve İcra Daireleri yetkili olacaktır.
11. Tebligat ve İhbarlar
Müşterinin beyan ettiği ve aşağıda yer alan acentenin unvan ve adres bilgileri, kanuni ikametgâh ve merkez adresi olup, bu adreslere yapılacak tebligatların yasaya uygun bir tebligat ve sonuç doğuracağını taraflar kabul etmişlerdir.
12. Sözleşmenin Geçerliliği ve Onayı
İşbu sözleşme, taraflarca okunup kabul edildikten sonra geçerlilik kazanır. Sözleşme, Müşterinin rezervasyon ve ödeme işlemleri sonrasında geçerli sayılacaktır.
ACENTE
Alpkur Turizm Organizasyon Eğitim Reklam İnşaat San. ve Tic. Ltd. Şti. (TATİL TRENİ TURİZM)
İmza: _________________________
Tarih: _________________________
MÜŞTERİ
Adı, Soyadı: [Müşteri Adı Soyadı]
İmza: _________________________
Tarih: _________________________